Plasare de produse in filme: servicii medicale!

Plasare de produse in filme? Da’ ce, ne prostituam? Ce, oamenii trebuie sa-si vanda talentul unor firme? 

Va sunt cunoscute replicile de mai sus? Asa-i ca va suna precum celebrul Nu ne vindem tara din anii 90? Asa-i ca oamenii care le spun se dovedesc a fi la fel de incuiati precum cei de acum 30 de ani?

Din punctul meu de vedere, cea mai eficienta plasare de produse in filme este cea a a laptopurilor Apple. Pur si simplu acel mar luminos iti sare-n ochi, cine a gandit acel logo chiar cred ca s-a gandit la filme, era un cinefil care si-a pus in cap sa plaseze astfel de laptopuri in filme.

Recunosc ca la inceput ma deranja, imi displacea, eram chiar exasperat, mi se pare ca doar Apple exista ca brand de laptopuri. Acum, insa, invidiez aceasta firma pentru ca imi dau seama ca alte branduri de laptopuri apar la fel de des, insa doar Apple iese in evidenta.

Filmele romanesti nu au adoptat moda Apple, aici avem plasare de produse ieftine tip ape plate, minerale ori branduri de bere. Glumeam la un moment dat cu un amic: in filmele romanesti nu apar Iphone-uri pentru ca dureaza prea mult post-productia: ar insemna sa apara Iphone 6s intr-un film din 2021. Gluma este, in mod evident, bazata pe fapte reale.

Eu nu despre produse FIZICE voiam, insa, sa va vorbesc. Ele sunt doar niste bune exemple. Eu as vrea sa va vorbesc despre o plasare de produse in filme privitoare la SERVICII. Caci da, si acestea sunt PRODUSE ce pot fi promovate prin intermediul unui film. Va fac 5 sugestii:

  1. O banca ar putea sa se promoveze in 2 feluri: pe de-o parte, prin simpla ei prezenta, sa se intample ceva in fata sediului bancii (de exemplu O CRIMA); pe de alta parte, pot fi promovate efectiv produsele acelei banci (de pilda, un cetatean care avea un credit la banca X hotaraste sa se sinucida pentru ca nu mai avea cum sa-l plateasca). Stiu ca unele banci au reticente in a se promova astfel, insa sunt convins ca multi potentiali clienti ar aprecia o astfel de abordare.
  2. O firma de taximetrie s-ar putea lesne promova intr-un film fara prea mare efort: protagonistul pur si simplu decide sa ia un taxi. Apare firma cateva secunde, una reala, omul intra in masina si gata. Nimic ostentativ, sa ne intelegem. Eu, unul, am fost mirat ca in serialul romanesc Umbre nu a fost promovata vreo firma de taximetrie.
  3. Vedem o gramada de telefoane in filme (cu Apple in frunte), insa nu vedem aproape niciodata compania de telefonie prin intermediul careia protagonistii vorbesc. Eventual sa se auda celebra replica „Abonatul Vodafone nu poate fi contactat”
  4. Firmele de curierat s-ar putea promova misto in filme. Tot la thrillere mi-e gandul: X primeste capul sotiei sale prin intermediul Fan Curier. Stiu ca sunt macabru, dar ganditi-va bine: nu ati mai apela la aceasta firma de curierat daca ati vedea un film in care se petrece asa ceva?
  5. Hai sa ne gandim acum la diverse servicii medicale. Da, exista spitale de stat, alea care la noi sunt pline de bacterii, insa exista si spitale private. Si nu va ganditi doar la servicii medicale de baza. Eu ma gandesc, de pilda, la clinici care ofera, de pilda, transplant de par. Nu trebuie ca transplantul de par sa fie subiectul central al filmului. Nicidecum. Ma gandesc doar ca, intr-un serial de cateva zeci de episoade, la un moment dat un protagonist (femeie sau barbat) hotaraste sa faca un implant de par in Turcia. Si ma gandesc ca pentru realismul situatiei, actorul principal al serialului, unul chel, sa se duca #pebune in Turcia, la Esthetica Global (una dintre clinicile care ofera asa ceva, pe langa partea de turism medical, transport, cazare si alte detalii de genul) si sa ajunga sa aiba par. Un serial realist este unul in care actorul se transforma #pebune, il vom vedea ulterior in spectacole de teatru avand par, il vom vedea transformat. Nu-i asa ca ar fi o plasare de produse extrem de eficienta?

Pentru cine nu stie, o plasare de produse in filme este depunctata de diversele jurii ale festivalurilor. Din acest motiv multi regizori evita si repudiaza o astfel de finantare. Si tot din acest motiv intalnim plasare de produse in filmele comerciale, filmele gandite din start pentru public si nu pentru critici. Desi multi critici le repudiaza, intai si intai din acest motiv, eu, unul, le laud: consider ca este o calitate si nu un defect ca un regizor, respectiv un producator (uneori pot fi una si aceeasi persoana) se gandesc la promovarea filmului inca din momentul conceperii acestuia. A gandi in termeni de marketing nu este nicidecum un defect, cel putin din punctul meu de vedere.

Acum va invit pe voi sa-mi spunet ce plasare de produse din filme va amintiti: fie una facuta foarte misto, care v-a dat pe spate, fie una care v-a enervat, care vi s-a parut mult prea ostentativa. Eu v-am dat nume de produse, insa nu am dat decat numele unui singur film.

One thought on “Plasare de produse in filme: servicii medicale!”

RaspundE-MI-L

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.