VR – intre jocuri si cinematografie

VR – intre jocuri si cinematografie

 

 

Initialele VR vin de la Virtual Reality. Desi nu-mi place romengleza, o detest, in acest caz, fiind vorba si de o prescurtare si fiind vorba de o chestiune tehnologica, accept folosirea terminologiei.

Acum, trebuie discutat, la modul cel mai serios, spre ce ar trebui sa se indrepte industria VR. Unde ar trebui sa fie aplicata cu precadere ideea de VR? Cele 2 optiuni, directii principale, ar fi industria jocurilor si cea a cinematografiei.

Cinematografia, asa cum o stim noi, s-ar schimba fundamental daca am urmari filmele in niste ochelari VR? Cinematografele clasice actuale s-ar desfiinta? Ar fi acestea niste lucruri de dorit?

In fond, exista o gramada de site-uri care comercializeaza ochelari VR si solutii VR, chiar daca, momentan, fie si strict ca marketing, se axeaza pe partea de jocuri (de exemplu, jocuri virtuale waterboyz).

Si aici, strict de legat de investitie, ma gandesc ca nu doar industria cinematografica ar avea de suferit, ci si multe altele. Nu s-ar mai vinde televizoare, nu s-ar mai vinde proiectoare, sa nu mai zic de piraterie, caci foarte multi dintre cei care urmaresc filme acasa o fac intr-un mod mai putin legal.

Dupa mine, insa, problema este strict legata de experienta ta cu filmul. Pe de-o parte, ar disparea ideea de a face altceva in timpul unui film, asa numitul Uitatul c-un ochi la film si cu altul in telefon. Ar disparea mancatul ori bautul in timpul filmului, tehnic aproape imposibil (la mancat popcornul sa zicem ca-i posibil, dar nachos exclus). Deci, cumva, ar fi mai bine, te-ai concentra mai mult pe film.

Pe de alta parte, insa, experienta actuala de la cinema nu ar trebui inlocuita. Sunt filme care s-ar preta la VR, cele pe care acum le urmaresti in 4DX, filme pline de efecte, insa nu acestea sunt singurele filme de pe piata. Inca mai au succes si filmele de epoca, inca mai au succes filmele de arta, pe care nu le putem pur si simplu arunca la gunoi. Ar fi absurd.

Ideea de VR, insa, este aplicabila foarte bine in industria jocurilor. E drept, unii inca se joaca Starcraft sau Warcraft, fiind inca fani ai strategiilor; altii se joaca in continuare Counter Strike (probabil si nepotii nostri tot asta se vor juca), dar este inca loc si pentru VR. Ideea de VR ar fi chiar utila, jocurile care sa necesite miscare, nu doar a degetelor ori a mainilor, fiind chiar utile pentru sanatatea multor jucausi (cum sa traduc GAMERI?).

Iar pentru copii, ma refer la cei mici, de pana-n 10 ani, jocurile ori jucariile tip VR sunt total nerecomandate. Pentru ca tot am pomenit mai sus de un distribuitor de solutii VR, va spun ca acelasi magazin online ofera si jucarii gonflabile waterboyz. Adica o chestie mult mai educativa si mai utila pentru cei mici.

Altfel, urmaresc cu atentie industria VR si tind sa cred ca aceasta isi va face loc in ambele domenii. Sa vedem in ce masura. Eu eu recunosc ca la TIFF 2017, unde am avut ocazia, nu am simtit nevoia sa ma duc sa testez experienta VR de acolo. Poate ma simteam prea batran pentru asa ceva? Salutari CINEMILE tuturor!

. Niciun comentariu la VR – intre jocuri si cinematografie. Categories: Diverse opinii CINEMILE. Tags: .

About Emil Calinescu

Blogger de profesie, cinefil de placere, Cinemil pe scurt. Mai multe despre mine gasiti pe pagina Cinemilii.

Be the first to leave a reply

RaspundE-MI-L

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.