Carry-On (Netflix)
Carry-On se anunta a fi un nou hit NETFLIX. Nota de pe IMDB de 6.5 era cumva promitatoare: ok, un film comercial, dar sigur nu ma va dezamagi. Mi-au placut filme cu rating mai mic de atat.
Ce am descoperit? Pai un film cu un potential foarte mare, care o da in bara cam din toate punctele de vedere. Din orice unghi ai privi acest film, el este gresit.
Carry-On ne spune povestea lui Ethan, un tanar ce tocmai afla ca urmeaza sa fie tatic. Iubita lui il tot batea la cap sa fie mai ambitios, sa-si urmeze visul, chemarea, sa incerce din nou la Academia de Politie, insa lui ii lipsea curajul. Lucra la aeroport, insa nu primise nicio promovare. Era un angajat lipsit de ambitie, inert, tipul de om care-si uraste munca asa ca o face in cea mai mare scarba.
Exact in ajunul Craciunului (e film de sezon deci!) hotaraste sa puna piciorul in prag, asa ca-si convinge seful sa il puna la verificatul bagajelor. Il lasa de proba sa faca un lucru periculos. Fix acum, fix pe tura lui, niste oameni periculosi voiau sa treaca de scannere un dispozitiv foarte periculos, un gaz extre de toxic. Ethan primeste instructiuni clare: daca nu este lasat acel pachet, atat el, cat si iubita lui (in ordine inversa, evidenta!) urmau sa moara.
Cine erau acei oameni periculosi, ce voiau ei, ce face Ethan, ce rol joaca iubita lui in aceasta poveste si cum se termina totul ramane sa descoperiti singuri. Nu ca ati avea prea multe de descoperit.
Acum problemele cu acest film:
- Este jucat foarte prost. Incredibil de prost. De fals. Taron Egerton se misca in reluare. E din alt film. Reuseste sa strice un film care deja avea multe defecte. Il face praf. Ca sa-i gasesc o circumstanta atenuanta, pare a fi cu gandul la Craciun, nu la ceea ce trebuia sa filmeze.
- Scenariul, caci cu el trebuia sa incep, are mari hibe. Are o premisa foarte buna, foarte ofertanta, are cateva „sclipiri”, insa cam atat. Nu e legat, nu e coerent. Pare ca cineva destept a fixat niste repere, a dat niste indicatii, pe care un incepator a incercat sa le lege. Rezultatul este unul mai mult decat dezamagitor. Sau poate fiecare co-scenarist (sunt 2) si-a scris partea proprie, care parte are sens, insa imbinarea lor a dat gres. Ori gasiti voi o alta explicatie.
- Nici regia nu ajuta. Scenele zica-se de lupta par a fi luate din filme pentru copii. Un film de genul ar trebui sa exceleze la asa ceva: e film de actiune, ar trebui sa asteptam cu nerabdare scenele de lupta. De fapt, eu abia asteptam sa se termine aceste scene. Probabil si restul urmaritorilor, care inteleg ca per total nu au fost deloc putini.
- Durata este excesiv de mare. Dupa mintea mea, filmele de genul ar trebui sa fie scurte si intense. Inteleg ca o poti da in bara, inteleg ca uneori n-ai inspiratie maxima la scris scenarii (ma rog, uneori nu ai mai deloc), insa refuz sa inteleg de ce un astfel de film a durat atat de mult? Momentele moarte sunt multe, daca s-ar taia 30 de minute nu cred ca ar plange nimeni. Dimpotriva: filmul ar castiga in dinamism, in intensitate. Serios ca toata lumea ar avea de castigat.
- Nu in ultimul rand, filmul reuseste s-o dea in bara si in ceea ce priveste atmosfera de Craciun. In afara de faptul ca aflam asta din gura personajelor, nu vedem mai nimic nici in avion, nici in aeroport. Nicaieri. Parca n-ar fi Craciunul. Oare aeroportul nu e decorat nicicum in Ajunul Craciunului? Oare orasul pe care-l strabat cei 2 nu are niciun fel de decoratiuni? Pare ca acest detaliu a fost adaugat ulterior. Un simplu element de decor.
As zice ca filmul Carry-On este de evitat, insa sunt convins ca unii vor gasi motive destule sa-l vada. Unii il vor considera chiar interesant. Ceea ce, nu neg, as fi facut-o si eu acum vreo 10 ani. Chestie de gesturi.
Carry-On este produs de Netflix, acolo l-am si vazut, acolo poate fi vazut in momentul scrierii acestui articol. Pe viitor este posibil sa fie scos de aici, sa apara pe alta platforma ori pur si simplu sa dispara in neantul internetului. Oare ii va simti cineva lipsa?
Be the first to leave a reply