Movie games

Movie games

 

Scriam mai demult, in deplasare (nu mai gasesc articolul) despre filmele facute dupa jocuri. Ultimii ani s-au dovedit foarte prolifici din acest punct de vedere. E drept, este dublu sens: se fac filme dupa jocuri, dar si jocuri dupa filme. Pentru ambele situatii voi folosi sintagma Movie Games. Suna mai bine si tind sa cred ca nu poate fi tradusa.

Exista filme transpuse cu succes pe calculator ori consola, asa cum exista jocuri transpuse magistral pe marele ecran. Care este, de fapt, miza si care sunt riscurile?

1. Miza principala este, bineinteles, publicul. Uneori este vorba despre publicul unor filme celebre, gen Star Wars ori Harry Potter. Alteori este vorba de filme mai putin celebre transferate cu succes pe consola. Pentru acest ultim caz dau exemplul seriei LEGO (Lego Movie), unde nu aveam un film celebru, insa jocul a aparut repede si a fost extrem de apreciat de fani.

The Lego Movie

2. Unul dintre motivele pentru care filmele devin jocuri este acela ca multi oameni vor sa intre in mijlocul actiunii. Multi copii viseaza sa fie Harry Potter ori viseaza sa se bata in sabii laser ca in Star Wars.

3. Exista si cazul invers, al jocurile devenite filme. De ce se intampla asta? Simplu: unele jocuri au povesti cu adevarat misto. Este PACAT ca acestea sa nu fie exploatate. Nu v-ar fi parut ca un joc atat de popular precum Mortal Kombat sa nu aiba si un echivalent pe marele ecran? Apropo de MK, anul trecut a aparut un nou film, pe 26 septembrie. In Romania se pare ca nu a vrut nimeni sa-l aduca.

Mortal Kombat 2013

4. Atat in cazul filmelor facute dupa jocuri, cat si in cazul invers, exista un mare risc: sa o dai in bara grav. Asteptarile sunt mari, asteptari pe care este posibil sa nu le atingi. De exemplu, filmul facut dupa seria NFS este un adevarat dezastru. Seria aceea poate fi exploatata, TREBUIE exploatata, dar NU ASA! In niciun caz asa!
Exista, insa, filme gen Mortal Kombat, Prince of Persia ori Hitman, care s-au ridicat la nivelul jocurilor. Nu le-au facut de ras. Exista, de asemenea, jocuri gen Harry Potter (cel cu camera secretelor), cateva jocuri despre Star Wars ori celebrul joc Dune, care au fost adevarate hit-uri si care s-au ridicat la nivelul filmelor dupa care au fost facute.

In categoria jocuri ne-ecranizate inca, as aminti, in primul si in primul rand, seria GTA. Personal astept cu nerabdare ecranizarea acesteia, desi este riscul sa o dea in bara grav. Probabil din acest motiv inca nu a aparut.

GTA V Cover

Legat de filmele care ar trebui sa devina jocuri, as putea enumera o gramada. Aici dau doar 3 exemple: seria Fast and Furious, seria Hangover (sa fie 20 de misiuni, in fiecare obiectivul fiind sa repari pagubele cauzate de betie) si, mai ales, Hunger Games.  La Hunger Games as schimba povestea, inventand personaje, de fiecare data urmand sa ai acelasi scop: supravietuirea in ring. E drept, incercari de jocuri au existat (inclusiv la HG), dar un joc cu adevarat bun, cu grafica de top, un adevarat hit, asa cum este filmul, inca nu a aparut. Recunosc, lumea asteapta cu sufletul la gura ecranizarea jocurilor Warcraft si Starcraft. Si eu le astept, desi nu sunt chiar jocurile mele preferate.

O mentiune despre jocul Avatar: am inteles ca este interesant, inclusiv ca grafica, dar e clar ca nu a avut succes filmului. Astept un Avatar pentru PS4, cu grafica pe masura. Poate ma va convinge sa-mi cumpar televizor 3D.

Avatar-video-game-cover

Astept sa-mi spuneti ce Movie Games preferati, ce movie games asteptati si ce movie games v-ati dori sa apara. Salutari CINEMILE tuturor!

ps: In categoria Movie Games intra si Prince of Persia. Atat jocul, cat si filmul, mi-au placut enorm. Multi poate n-ati auzit despre ele, insa jocul a fost printre primele jocuri pe care le-am jucat, iar filmul a fost o surpriza realmente placuta.

One thought on “Movie games”

  1. Din puctul meu de vedere filmul Lego a fost pe masura asteptarilor mele. Actiune la maxim si mult fun!

RaspundE-MI-L

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.