Wildland – Nordic Film Festival 3
Wildland a fost al doilea film vazut la Nordic Film Festival 3. Dupa o comedie care te facea deseori sa lacrimezi, Run UJE Run, a urmat un thriller-drama extrem de dur, de violent.
Wildland este povestea Idei, o adolescenta careia ii moare mama intr-un accident de masina, drept urmare este nevoita sa se mute la matusa ei, la sora mamei. Acolo este o casa extrem de dubioasa: inauntrul ei este armonie, este liniste si pace, o familie unita si iubitoare, insa in afara ei este multa violenta.
Pe scurt, familia Idei, noua sa familie, se ocupa cu recuperarea datoriilor. Un fel de camatarie, unde mama verilor Idei era tartora, matroana, care insa nu se murdarea deloc. Ea dirija totul de acasa.
Ida are parte de o maturizare fortata, de la o viata linistita (pe care n-o vedem, doar o presupunem) la una plina de peripetii si de violenta. Una pentru ca care ea pare prea finuta, prea inocenta.
Daca-mi este permisa o comparatie poate fortata, Ida din Wildland mi-a adus aminte de Daria din Imaculat. Evident, situatiile sunt diferite, insa in ambele cazuri avem o maturizare fortata si un sacrificu. Si o figura aproape angelica, o pustoaica inocenta care trebuie sa razbata. Fizic cele 2 actrite seamana in proportie de doar 30%, dar de multe ori, cand inchideam ochii, mi-o imaginam pe Daria din filmul autohton.
Ca sa intelegeti „problema” cu Wildland, el a fost deopotriva un film potrivit pentru ceea ce inseamna PENTRU MINE o poveste nordica (obisnuit fiind cu povestile sangeroase pe care le tot citesc) si unul cumva nepotrivit avand in vedere precedentul. Uneori prinzi in festivaluri un mix din acesta dubios: o comedioara usoara suedeza si un thriller danez intens.
Ambele filme au fost scurte, alerte, nu te-au lasat sa-ti tragi sufletul. O mare calitate, in special pentru acest Wildland. Excelenta ideea de a face thrillerele foarte scurte: sa nu te lase sa respiri, sa nu te lase sa te gandesti la posibile continuari ale actiunii, sa nu te lase sa te dumiresti, sa-ti tranteasca twist-ul brusc, neanuntat.
Finalul aici este deosebit, imposibil de anticipat, in ton cu restul filmului. Mi-a placut, are sens, este un final DEMN pentru un thriller. Pentru neinitiati, un thriller adevarat nu are happy-end dulceag.
Nu pot sa inchei fara sa va vorbesc despre partea „sociologica” a filmului. Familia din acest film mi s-a parut extrem de interesanta: o familie unita, in unele privinte bolnava (vedeti exact de ce), cu o morala proprie, de care Ida incepe sa se ataseze din ce in ce mai mult. In felul ei. Vedeti voi cu exactitate daca atasamentul acesta este autentic sau nu, vedeti si judecati exact personajele.
Pentru mine, in afara Idei, un personaj absolut senzational, mi-a mai placut si capul familiei, sora mamei Idei, tartorul. Excelent personaj, atat in ceea ce priveste conturarea acestuia, cat si ca interpretare.
Wildland este un film excelent, pe care l-am vazut tot in prima zi de Nordic Film Festival 3. De maine nu voi mai merge la festival, dar pe invit pe voi s-o faceti. Iar filmul in cauza merita vazut, indiferent daca e prins in vreun festival ori pe vreo platforma de streaming. De preferat prima varianta, pentru a va bucura de el intr-o sala de cinema, pe un ecran mare.
ps: Wildland este regizat de o debutanta in lungmetraj. Ea mai are la activ 2 scurtmetraje, un serial intreg si 2 episoade din altul. In cazul ACESTUI film, ea semneaza si scenariul. Nu cunosc detalii despre ea, insa mi se par importante cele 2 aspecte. Relevante pentru intelegerea mai profunda a povestii.
ps2: Pentru ca am comparat Wildland cu Imaculat si pentru ca deseori imi pun aceeasi intrebare, va las pe voi sa meditati la ea: Cum ar arata o astfel de familie in societatea romaneasca? Dar in cea americana? Dar in cea franceza? Dar in cea … ruseasca?
Be the first to leave a reply