Disparitia – Missing

Disparitia – Missing se anunta a fi un thriller-drama interesant, cu o fiica ce incerca sa-si gaseasca mama disparuta fara urma cu ajutorul laptopului si a conturilor online ale acesteia. Cu cateva minute inainte sa intru in sala de cinema, aflu un detaliu aparent nesemnificativ: filmul mai este cunoscut si sub numele de „Searching 2”. Am cautat sa vad ce este cu primul Searching si am gasit o poveste cumva in oglinda: in acel film, pe care recunosc ca nu l-am vazut, un tata singur isi cauta fiica disparuta, apeland la laptopul acesteia.

Nevazand filmul precedent, nu pot face comparatia dintre ele, nu stiu care e mai bun, mai intens, mai bine interpretat. Voi vorbi, deci, strict despre acest Disparitia – Missing, care nu este sequel ori prequel, deci poate fi inteles de sine statator. Cei doi scenaristi ai filmului din 2018, Aneesh Chaganty (care la acel film a avut si rolul de regizor) si Sev Ohanian, sunt co-scenaristi si la acest nou film.

Primul lucru pe care il apreciez la acest film este modul in care a fost filmat: chiar ai impresia ca urmaresti ceva filmat cu telefonul ori vreo filmare de-a unei camere de supraveghere. Senzatia este extrem de intensa, aceste filmari accentueaza suspansul povestii.

Mi-a placut totodata modul in care ne este aratata vulnerabilitatea noastra in fata internetului: cat de usor putem fi gasiti, putem fi „cititi”. Faza cu ghicitul parolei chiar m-a pus pe ganduri.

E drept, un fan al thrillerelor, asa cum sunt eu, atat scrise, cat si cinematografice, s-a prins mai repede decat ar fi trebuit de unele detalii. In cazul thrillerelor, experienta iti face niste mari spoilere pe parcursul multor povesti. Exact ce mi s-a intamplat asta seara.

Mi-au placut interpretarile, foarte convingatoare, foarte intense. chiar daca nu pot fi considerate extraordinare. Nimic gresit la ele, chiar daca nu putem vorbi despre „interpretari de Oscar”.  Ma rog, nici filmul nu emite astfel de pretentii, desi il prefer in dauna multor filme nominalizate ori chiar castigatoare in anii precedenti.

Evident, sunt si lucruri care mi-au displacut. De exemplu, victima este o femeie de culoare singura, iar brava cautatoare, fiica, este si ea o persoana de culoare. Personajul negativ, va las pe voi sa-l descoperiti, este in mod evident un barbat alb. E drept, este ajutat de un „etnic”, va las pe voi sa aflati ce etnie. Sunt convins ca multi nici nu vor baga de seama corectitudinea politica implicita, insa din punctul meu de vedere fix asta este problema: ca a ajuns o obisnuinta, ca este ceva aproape subinteles.

Nu m-au incantat nici fracturile logice (nu-s multe, dar de la un film de genul am pretentii infinit mai mari decat de la unul cu super-eroi de pilda; partea „infricosatoare” a unei povesti ca aceasta este fix realismul ei, ca se poate intampla oricui), nu multe, dar plasate in momentele cheie ale actiunii. Repet, eu l-am tratat ca pe o poveste realista, una care ma inspaimanta pentru ca mi s-ar putea intampla. Cu cat gasesc mai multe fracturi logice, cu atat ma sperii mai putin.

Nu in ultimul rand, am fost surprins ca intr-un film produs de Sony la putere erau produsele Apple. Strict tehnologic, mi se pare ca Sony a ridicat steagul alb atat in privinta smartphone-urilor, cat si in privinta laptopurilor. Filmul acesta este pentru cunoscatorii dedesubturilor tehnologice un fel de recunoastere a infrangerii din partea marelui brand SONY, totodata o recunoastere a superioritatii tehnologice a firmei Apple (strict pe cele 2 nise: laptopuri si smartphone-uri). Evident, prezenta unui iPhone in SUA este mult mai credibila decat prezenta unui smartphone Sony. Deci prezenta brandului fructat are sens din punct de vedere cinematografic. Multi o vor privi STRICT din acest unghi.

Per total, Disparitia – Missing este un film bun, pe care cei cu mai putina experienta in ale thrillerelor il vor savura intr-o masura mai mare. Are cateva mici defecte care-l impiedica sa fie un film excelent. Dar nu este sub nicio forma un film de lepadat. Si, pentru unul ca mine, nu este nici din categoria „filme uitabile”, pe care sa nu-l mai tin minte dupa 3 zile.

Disparitia – Missing intra in cinematografe din 24 februarie, fiind distribuit in Romania de IntercomFilm. Pentru cei care vor sa mearga la cinema pe aceasta data, insa REFUZA sa vada siropeli gretoase, acest film este o alegere excelenta.

. Niciun comentariu la Disparitia – Missing. Categories: 2023. Tags: .

About Emil Calinescu

Blogger de profesie, cinefil de placere, Cinemil pe scurt. Mai multe despre mine gasiti pe pagina Cinemilii.

Be the first to leave a reply

RaspundE-MI-L

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.