Filmele romanesti sunt fricoase
Filmele romanesti sunt fricoase
Va ziceam pe blogul de teatru despre spectatorul roman ca este pudic. Spectatorul de film, de multe ori acelasi, nu este atat de pudic. La film se accepta si injuraturi, si pornografie, deci din punctul de vedere al spectatorului nu e nicio problema. Problema efectiva sunt filmele.
Imi asum ce zic mai jos: filmele romanesti sunt fricoase. Regizorii pun injuraturi, pun oameni dezbracati (femei ori barbati), insa subiectele sunt in continuare cuminti.
Abia in 2016 am avut ca subiect Incestul. Pana atunci asa ceva nu exista in Romania, iar in cinematografie nici atat.
Cand vorbim de alte subiecte, preferam sa ne referim la prostitutie strict din perspectiva politistilor: uite cum sunt vandute femeile, uite ce nenorociti sunt cei care le vand, uite ce conditii naspa sunt. Prostituatele sunt musai afara, Italia sau Franta, in Romania acest fenomen nu exista.
Fenomene imorale, dar legale, gen masaj erotic, videochat ori altele conexe nu exista. Spectatorii nu stiu ce sunt alea, criticii de film n-au auzit, pentru cine ar face aceste filme? Filmul romanesc este sclavul fie al spectatorului de film, unde spectatorul de film romanesc este musai mai in varsta, deci deloc deschis subiectelor tabu, fie al criticilor de film, de la noi si de afara, unde nu poti arata ceva ce e in Bucuresti. Se cer subiecte valabile in mai multe tari europene, poate din acest motiv prostitutia, chiar daca e cu romance, trebuie musai sa se petreaca in Italia ori Franta.
Credeti ca nu exista aceste fenomene in Romania? Cautati Escorte Bucuresti si vedeti ce gasiti. Si cate site-uri gasiti. Repetati cautarea cu Masaj Erotic, Videochat ori Sex-Shop.
Si acum recunoasteti: nu ati vrea sa vedeti un film avand ca tema aceste subiecte? Unul care sa se petreaca in Romania, in Bucuresti ori in Constanta. Ca, dati-mi voie sa va spun, Filantropica d-aia a avut succes: pentru ca actiunea se petrecea aici, in Bucuresti. Nu in Paris, nu in Roma, nu in alta parte.
Filmele romanesti sunt fricoase. Cum ar zice oamenii de marketing: le e frica sa inoveze. Se tem de subiecte noi, care n-au mai fost abordate. Le e teama de necunoscut. Vad ca n-au spectatori, vad ca n-au finantare, dar refuza sa inoveze. Cele cateva filme care inoveaza sunt o exceptie, iar ceilalti din industrie au grija ca ele sa ramana o exceptie. Astept sa fiu contrazis. Salutari CINEMILE tuturor!
Be the first to leave a reply