Crima din Orient Express este un remake reusit

Crima din Orient Express este un remake reusit

 

 

De fiecare data cand aud de un remake ma gandesc, intai si intai, la oportunitatea lui. De ce era necesar remake-ul? Ce aduce el nou?

Paradoxal, regula cinematografiei nu se aplica deloc in teatru. Acolo Romeo si Julieta a avut, de-a lungul timpului, mii de adaptari, nimeni nu se supara sa mai vada inca o adaptare. In fond, inca un remake.

Cinematografia, insa, are regulile proprii. Drept urmare, desi am devenit mai tolerant cu remake-urile, mai ales daca-s facute dupa un numar rezonabil de ani, tot sunt mai pretentios decat cu un film normal. Consider din start ca are o bila neagra pentru lipsa de originalitate. Pentru ea, deci, trebuie sa compenseze.

Sa vedem daca aceasta noua Crima din Orient Express a compensat cumva. Asadar (cu 2 precizari contextuale):

Primul film vazut in noua sala Grand Ultra

V-am explicat cum sta treaba cu ea, nu insist.

Filmul m-a facut sa-mi doresc sa merg cu Orient Express-ul

Am dezolvat pe un alt blog asta, nu insist. Tin, insa, sa precizez (din nou) acest aspect pentru a ma scuza intr-un fel: n-am fost (prea) atent la multe detalii pentru ca imaginatia mea zbura spre alte lucruri.

 

Avem un posibil detectiv Poirot de succes

Actorul care-l interpreteaza pe detectiv, Kenneth Branagh, este si regizorul filmului. Un fel de Sergiu Nicolaescu, ar zice haterii. Doar ca-i vorba de unul extrem de talentat, caci are la activ mai multe roluri.

Este un posibil detectiv de succes, in sensul in care daca se va dori ecranizarea mai multor carti de Agatha Christie, el ar putea fi un adevarat detectiv Poirot. Tot filmul este centrat in jurul lui, interpretarea lui eclipsand in multe momente mai titratii sai colegi de platou. Ceea ce este mare lucru.

 

Are niste imagini superbe!

Crima din Orient Express nu este un film doar de interior. Da, poate fi facut lejer spectacol de teatru, dar cinematografia iti da posibilitatea sa oferi imagini superbe. De ce ai rata aceasta sansa?

Drept urmare, pe langa luxul trenului in cauza, vedem si cateva peisaje extrem de misto, care-ti taie respiratia. Nu doar ca-ti doresti sa te afli IN acel tren, da-ti doresti sa te afli si in acele zone, sa vezi de la fata locului acele peisaje.

E drept, unii spun ca ar avea PREA multe scene exterioare, mult mai multe decat in carte. E clara dorinta regizorului de a prinde niste cadre foarte bune (prinse #pebune afara sau doar reproduse foarte bine pe calculator).

Vizual, insa, sta foarte bine, asta-i cert!

Are un final care da de inteles ca va fi continuat

La final detectivul Hercule Poirot este cautat, spunandu-i-se ca este nevoie de el undeva departe. Undeva aproape de Nil. Cine a citit opera Agathei Christie stie de cartea Moarte pe Nil. Ni se sugereaza ca acesta ar urma sa fie urmatorul film (sincer, nu mai stiu ordinea lor, daca exista vreuna, deci nu stiu de ce a fost aleasa aceasta).

Este tipul de film pe care-l poti urmari de zeci de ori

Prima oara pentru actiune, pentru a trai filmul, pentru a descoperi cine-i criminalul (daca nu ai citit cartea in prealabil). A doua oara pentru a-l urmari pe detectiv. Datile urmatoare pentru a studia cu atentie fiecare personaj in parte. Sunt personaje fascinante, inclusiv victima. Ma rog, eu as zice MAI ALES victima!

Prea moralizator, prea corect politic

Unde au intervenit americanii, scenaristii in special, prea mult, este la partea de morala. De corectitudine politica. Caci asta-i modul prin care aduci la zi o opera clasica: ii bagi o morala specifica anului in curs. Pentru unii e in regula, pentru unii e bine-venita, pentru altii gretoasa, decizia pare a fi singura ce poate fi criticata. E drept, parca prea mult dupa gusturile mele.

Este, per total, un remake util?

As zice ca DA! Pentru publicul american un da absolut, pentru cel european un da partial. Da, nu e deloc absurd sa readuci in prim-plan niste carti politiste de referinta, unele dintre cele mai bune scrise vreodata. Iar distributia stelara, pusa, e drept, in umbra de actorul-regizor (cat narcisism!), este un alt plus, unul important.

Mergeti sa vedeti Crima din Orient Express, ecranizarea uneia dintre cele mai bune carti politiste scrise vreodata. Nu veti regreta, indiferent daca ati vazut celelalte ecranizari sau nu ori daca ati citit sau nu cartea.

Crima din Orient Express este in cinematografe din 24 noiembrie, fiind adus in Romania de Odeon Film. A fost vazut in sala Grand Ultra din Baneasa, loc in care va sfatuiesc si pe voi sa-l vedeti. Sa vibreze scaunele asa cum vibreaza ele si-n tren. Salutari CINEMILE tuturor! 🙂

Lasă un răspuns